Returnering - Reklamation

Fortrydelsesret

Ifølge lovgivningen har du 14 dages returret, men hos Mystone.dk har du hele 365 dage til at få sendt en vare retur. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.

Dvs. hvis du fortryder købet, skal vi have modtaget varen retur senest 365 dage efter leveringen. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan købe en returseddel her

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Returvarer bedes sendt til: MYSTONE, Ågade 67, DK-7850 Stoholm 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varerne retur.

Vi vil efter aftale med dig, tilbagefører pengene til din bankkonto. Vi har derfor behov at du fremsender oplysninger om registreringsnummer og kontonummer.  

Vi tilbageholder betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

MyStone.dk, Ågade 67, 7850 Stoholm

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

Persondatapolitik  

 Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos My Stone og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på https://mystone.dk/ er forretningschef Lotte Miltersen.  

Som registreret hos My Stone har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: mail@mystone.dk.  

Klageadgang

 Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Lotte Miltersen. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.02.2018

Standardfortrydelsesformular

 (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

MyStone.dk
Ågade 67
7850 Stoholm
E-mail: mail@mystone.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)